آوادخت، یک مشاهده گرِ روشن بین

نیک باش چون تابش آفتاب و بخشش باران

آوادخت، یک مشاهده گرِ روشن بین

نیک باش چون تابش آفتاب و بخشش باران

راه حل چیست؟

**آوادخت تو کی امتحان داری؟

--دو هفته دیگه..سه بهمن

**کی کنکور داری؟

--یه ماه دیگه..ته بهمن

**خب الان میخوای چیکار کنی؟چی بخونی؟

--چیو چیکار کنم؟والا تازه فهمیدم که درس دو هفته دیگه رو نخوندم.ضمن اینکه استادش خیلی زیبا درس داده.حالا باید طوری زمانبندی کنم که نه سیخ بسوزد نه کباب.راستی سه بهمن کی هست حالا؟

**نه خسته..۱۱ روز دیگه

--جون من؟ بروو..یه چیزی شده نمیخوای به من بگی

**باور کن..ده روز وقت داری.

--الان یعنی چی؟ این درس یا کنکور؟ خاک عالم به سرش...من که ناپلئونی خوندن هم بلد نیستم خیر سرم

**خب این یه هفته امتحانای این هفته رو خوندی..ده روز بقیه رو هم بشین این درسه رو بخون.خوبه؟

--

**دو وعده این درسه رو بخون..یه وعده کنکوری..خوبه؟

--

**خب درسای مهم کنکوری رو بذار تو برنامه.یه وعده اونا..یه وعده هم این درسه..خوبه؟

--

**اااااا؟هرچی من میگم که آبغوره میگیری.

--راه حل بهینه کدام است؟

** ده بار بهت نگفتم یه کم شب امتحانی خوندنو یاد بگیر.یه کم سمبل کاری رو یاد بگیر.مگه تو چیت از بچه درس نخونا کمتره؟

--به قول شاعر: پشیمااانم

**

**خیلی ریلکسی بعد هم هی این تبلیغات پارسه  فرت و فرت از بالای انواع وبلاگها رد میشه

--

**

-- یادم باشه یه غلطنامه بنویسم تا عبرتی باشه برای رهروان این مسیر

**

--

هشت

محض حافظه ام مینویسم:

از شنبه هفته گذشته تا یکشنبه ای که پیش رو دارم، درگیر امتحانات آز خواهم بود.

بنابراین بیخودی عذاب وجدان دروس جا مانده را نگیر.

باید در برنامه ات این پروسه یک هفته ای را در نظر میگرفتی که بیهوده برنامه هفته ات را با دروس گونه گون پر نکنی.(گاهی اینگونه توجیه کردنها، بار عظیمی از روی دوشت برمیدارد.آخیش)


--این ترم چرا این همه طولانی است؟

--چرا این ترم تمام نمیشود؟

--چرا این ترم همه استادا تا آخرین لحظه و آخرین جلسه درس میدهند؟

--چرا فرجه ای در کار نیست؟

--چرا این ترم هرچی استاد که فکر میکردم خوب است، اندکی تا بسیاری قاط زده و آنکه میگفتند بد است نیکو خلق گشته؟

--استاد گفتی پروژه نمیدهی ولی زبل، تمارینی که دادی خودش دو تا پروژه است!!!

--وای..استرس دارم چرا؟خوب نیست..

-- به شدت محتاج روحیه قوی و انرژی و فکر مثبت  هستم.

--گاهی به خودت استراحت بده و جان من مثل الان عذاب وجدان نگیر

خسته شدم

در عوض امروز بعد از حل مسائل به صورت گروهی،سیب زمینی سرخ کرده با دوستان بسی مزه داد در سرمای هوا

نکته مفید و اخلاقی روز: گاهی هله هوله بخورید


تو هم خوب میشی استاد

استاد!!

به حق که تو مشکلی داری از ناحیه روان...


پاسخ پرسش را ننویسی، میگویی: پس چی یاد گرفتید شماها؟هیچی نمیدونید!!

پاسخ را حدس میزنی و راه حل را توضیح میدهی، رویت را برمیگردانی و : " خانم فلانی نظر شما چیه؟اا؟آفرین ..شما مثبت..." ای بابا جواب من دادمااا استاد

پاسخ پرسش را مینویسی به درستی، میگویی: نه خب تو از رو یه جایی کپی کردی!! 

تازه اضافه هم میکنی: "اگه خانوم فلانی بود، میتونست بنویسه"


استاد جان؟خوبی؟

حی و حاضر برات راه حل رو مینویسم ،  نگاه نمیکنی، یا نگاه  میکنی ولی  مثبتشو میدی به "یکی دیگه" ، یا اگه "یکی دیگه" نباشه، میگی تو کپی کردی یا آخرین بار که دیدم هیچی اهمیتی به راه حل هام نمیدی به همین خاطر ننوشتم، میگی خوبه دیگه بلد نیستی!!!!


انصافت رو شکر استاد!!تو هم یه روز خوب میشی !